Albert Heijn Dillenburgplein in Ridderkerk dankzij Flex-Appeal de meest aantrekkelijke werkgever in de regio.

01 June 2016, Rotterdam

De Albert Heijn-vestiging aan het Dillenburgplein is sinds 2 weken niet alleen “de lekkerste supermarkt van Ridderkerk”, maar ook de meest aantrekkelijke werkgever in de regio. Zij zijn namelijk van start gegaan met de Flex-Appeal app, waarmee ze makkelijker en overzichtelijker intern kunnen communiceren.

Bij bedrijven die veel part-timers in dienst hebben, is communicatie een flinke uitdaging. Met de komst van WhatsApp, Facebook en tegenwoordig nagenoeg overal wifi, neemt de niet-aflatende berichtenstroom chaotische vormen aan. Flex-Appeal, opgericht door een stel jongeren die het probleem aan den lijve hebben ondervonden, biedt daarvoor een moderne oplossing in de vorm van een app (platform).

Remco en Sylvia Heeren

Deze supermarkt aan het Dillenburgplein is een winkel voor iedereen; met markt-verse producten, honderden A-merken, lokale merken en huismerken. Ze zijn tevens gecertificeerd met het Super Supermarkt Keurmerk (SSK), wat betekent dat zij zich onderscheiden vanwege hun grote lokale en maatschappelijke betrokkenheid.

Aan het roer van deze supermarkt, waar sinds 2 jaar de vlag van Albert Heijn wappert, staan Remco en Sylvia Heeren. Vriendelijkheid is een van de belangrijkste punten in deze winkel, hetgeen ook hun Golden Retriever uitstraalt als hij je kwispelend begroet in het kantoor. Vriendelijk personeel heeft immers een direct effect op de tevredenheid van de klant en een tevreden klant is een klant die vaker terug komt en meer koopt. De uitdaging voor Remco en Sylvia ligt bij het zorgen dat hun personeel vriendelijk en goed op de hoogte is van de laatste stand van zaken binnen het filiaal. Door Flex-Appeal in te zetten binnen de organisatie, wordt iedereen goed op de hoogte gehouden.

Waarom de huidige manier van communiceren niet goed werkte

Wekelijkse nieuwsbrieven, lange e-mails, veel WhatsApp berichten en enorme bel-lijsten. Het zijn een aantal vormen van communicatie die een organisatie kan gebruiken om hun medewerkers te betrekken. Nieuwsbrieven worden echter weinig gelezen, e-mails niet geopend en de meldingen van WhatsApp-groepen uitgezet. De boodschap komt vaak niet aan. In de tijd dat elke medewerker een smartphone heeft, is er namelijk behoefte om op een moderne manier bij de organisatie te worden betrokken. Dit heeft als resultaat; een betrokken medewerker die zich verantwoordelijk voelt voor het bedrijf en gemiddeld meer tevreden is. Remco Heeren zag de frustratie onder zijn medewerkers en heeft de oplossing gevonden door Flex-Appeal in te zetten om de betrokkenheid van zijn personeel te verhogen.

Oplossing: Flex-Appeal app

Flex-Appeal biedt een unieke app, waar alle medewerkers van de Albert Heijn-vestiging op één centraal platform worden samengebracht. Alle zaken rondom hun (bij)baan kunnen hier met elkaar worden gedeeld. In de virtuele kantine wisselen medewerkers publieke berichten uit, waarop iedereen een high-five kan geven of een reactie kan plaatsen. In besloten groepen als ‘Kassa’ of ‘Vulploeg’ communiceren medewerkers alleen over hun eigen onderwerpen.

Dankzij koppelingen met planningsprogramma’s als PMT, kunnen medewerkers ook hun laatste rooster bekijken. Door een unieke functie in Flex-Appeal kunnen medewerkers makkelijk en snel shifts uitwisselen en kunnen teamleiders makkelijk medewerkers oproepen bij ziekte. Door de koppeling met PMT worden shiftwisselingen na goedkeuring direct in het rooster verwerkt.

Op deze nieuwe manier van interne communicatie houdt de werkgever zijn medewerkers via de app op een leuke en overzichtelijke manier op de hoogte van het reilen en zeilen van de onderneming. Hierdoor raken de medewerkers meer betrokken bij de organisatie en wordt het teamgevoel vergroot.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief