Flex-Appeal op AFAS Open

16 March 2017, Rotterdam

Vorige week ontvingen we de uitnodiging om deel te nemen aan AFAS Open. Een buitenkans die wij ook met beide handen hebben aangegrepen. Er volgde een week vol brainstormsessies, voorbereidingen en bestellingen, afgeblust met een vleugje stress. Maar afgelopen maandag reisden we in alle vroegte af naar Amersfoort om ons daar te installeren in één van de stands van AFAS Open. De deuren gingen open en ruim 750 man vulden de enorme theaterzaal van de Flint. Het was tijd om Flex-Appeal bekendheid te geven.

AFAS Open is een jaarlijks terugkerend evenement waarbij de klanten en partners van AFAS centraal staan. Onlangs is Flex-Appeal officieel partner geworden van AFAS en dit gaf ons de mogelijkheid om te exposeren tijdens dit grootse evenement.

Toen de grote sessies afgelopen waren, trokken veel enthousiaste bezoekers langs onze stand. We gaven iedereen een lekkere stroopwafel en vroegen ze om de volgende stelling af te maken: ‘voor mij is medewerkersbetrokkenheid…’ Vele antwoorden later was het tijd om alle dubbele eruit te filteren en bleven de volgende top-antwoorden over:

Trots op je bedrijf - het ‘wij-gevoel’ - saamhorigheid - een medewerker die verantwoordelijk is maar ook heel veel plezier heeft - het DNA van het bedrijf uitdragen - samen naar één doel werken - hart voor de zaak hebben - net dat stapje extra/harder lopen - veel plezier in je werk hebben.

Eenheid:

Opvallend is dat alle antwoorden eigenlijk passen binnen één thema: eenheid. Het gevoel van saamhorigheid en samenwerking is sterk en verbetert de band met de collega’s en de organisatie. Dat is ook de kracht waar Flex-Appeal zich op focust door het bouwen en verbeteren van de interne community. Dé app voor werk zorgt ervoor dat alle collega's met elkaar kunnen converseren en elkaar kunnen motiveren. Via de app komen de organisatie en de medewerkers dichterbij elkaar te staan.

Het is nu is niet alleen tijd om kritisch te kijken naar de ‘customer journey’, maar ook dat er aandacht geschonken wordt aan het personeel, de zogenaamde ‘employee experience’. Zoals Bas van der Veldt, algemeen directeur van AFAS, aangaf tijdens zijn openingspresentatie: “Waarom zou je jouw klanten de beste koffie serveren, als je jouw personeel slootwater laat drinken?”

Na een lange maar inspirerende dag vol goede gesprekken was het tijd om met alle bagage terug naar Rotterdam te reizen. Een geslaagde dag voor Flex-Appeal.

#medewerkersbetrokkenheid
Flex-Appeal is trots om zich partner te mogen noemen van een organisatie waar serieus gewerkt wordt aan de betrokkenheid en tevredenheid van medewerkers. Tijdens AFAS Open hebben wij de term #medewerkersbetrokkenheid weer uit de vergetelheid gehaald, afgestoft en weer onder de aandacht gebracht. Wij adopteren de term en zullen de komende maanden hard aan de slag gaan om aan te tonen dat het woord ‘medewerkersbetrokkenheid’ niet alleen ontzettend goed kan werken tijdens een potje scrabble, maar dat het ook echt daadwerkelijk inhoud geeft aan de verbetering van de werkervaring van je sterspelers.

Wil jij meer weten over de Medewerkers Experience? Of ben je benieuwd naar onze visie op #medewerkersbetrokkenheid? Neem dan gerust contact met ons op via info@flex-appeal.nl of vraag vrijblijvend onze demo aan.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief